Починаючи з квітня місяця кожний навчальний рік в школі «Афіни» оголошується набір першокласників. У цей період психолог та невролог зустрічаються з майбутніми першокласниками та їх батьками.
Під час таких зустрічей проводиться діагностування та обстеження, яке дає можливість отримати попереднє уявлення про розвиток дитини і її готовність до шкільного навчання та фізіологічний стан дитини.
Зустрічі організуються як неофіційне спілкування, в контекст якого природно включені тестові завдання. Важливо, щоб, виконуючи їх, дитина за будь-яких обставин не відчувала себе такою, що «не відповідає» шкільним вимогам.
Результатом обстеження дітей є висновок про ступінь готовності дитини до шкільного навчання, головним критерієм якого є «психологічна готовність». Адже для того, щоб вчитель мав змогу правильно будувати навчальний процес, йому не достатньо знати рівень розвитку здібностей до навчання, які має дитина. Тепер потрібні докладні знання про стан психологічних процесів та особистісних властивостей дитини, якісні особливості її працездатності, притаманний їй темп діяльності тощо.