Шановні восьмикласники! Пропонуємо Вам ознайомитися з переліком дискусійних запитань для триместрового іспиту.
1. Чи призведе вступ України в ЄЕС до асиміляції/деградації української культури? (А – так / Б – ні)
2. На Землі практично не залишилось “білих плям”. Супутники дають можливість отримати вичерпну інформацію про будь-яку точку земної кулі. Чи є майбутнє у географії як науки? (А – так / Б – ні)
3. Вже зараз 3D-моделювання дозволяє створювати “віртуальні світи”. Найближчим часом очікується поява “трьохвимірного телебачення”. Яким чином такі технологічні новації вплинуть на туристичний бізнес? Збільшиться (А) чи зменшиться (Б) кількість туристів?
4. Нещодавно Косово (яке до цього часу входило до складу Сербії) в односторонньому порядку проголосило себе незалежною державою. Це призвело до громадянської війни та втручання міжнародних збройних сил. Якщо б подібний прецедент трапився в Україні (наприклад, незалежною державою проголосила себе АР Крим), чи не потрібно було би “мирно” дозволити їй таке відокремлення? (А – так / Б – ні)
5. З метою ідеологічної пропаганди багатьом містам, вулицям, площам тощо було надано імена політичних діячів СРСР. Чи варто: (А) повертати даним об’єктам історичні назви; (Б) залишати сучасні назви; (В) надати інші, нові назви.
6. Відомо, що давні українські звичаї та традиції відображають побут та життя українського тогочасного аграрного суспільства. Проте зараз життя змінилося, ми живемо у містах, у індустріальному оточенні, користуємось телефонами та комп’ютерами – і створюємо нові традиції. Чи доцільно нам зберігати ці нові звичаї та традиції таким же чином, як ми зберігаємо старі? (А – так / Б – ні)
7. До Євро-2012 в Україні споруджується чимало грандіозних споруд (стадіони, аеропорти, готелі тощо), дорогих в утриманні та обслуговуванні. Чи рентабельно вкладати кошти у будівництво таких споруд (А) чи краще вкласти ці кошти, наприклад, у реставрацію пам’яток старовини (Б)?
8. Вступ до СОТ призведе до економічного зростання України (А) або ж зробить її регіоном збуту “світових неліквідів” (Б)?
9. Чи варто запроваджувати в Україні двомовність? (А – так / Б – ні)
10.Історично склалося так, що чимало українських регіонів різняться релігією, мовними особливостями, звичаями та традиціями тощо. Чи варто, на ваш погляд, на державному рівні розглядати питання федеративного устрою? (А – так / Б – ні)
Бажаємо успіху!