7 КЛАС |
|||
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
1 | Вступ (4 год) |
|
|
Хімія — природнича наука. Хімія в навколишньому світі Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті | |||
Тема 1. Початкові хімічні поняття (10 год) |
|
||
1 | Речовини. Чисті речовини й суміші | 11.янв |
|
2 | Атоми, молекули, йони, хімічні елементи, їхні назви й символи. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса хімічних елементів | середа |
|
3 | Поняття про періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва |
|
|
4 | Багатоманітність речовин. Метали й неметали. Прості та складні речовини |
|
|
5 | Хімічні формули речовин |
|
|
6 | Валентність хімічних елементів Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Визначення валентності за формулами бінарних сполук |
|
|
7 | Хімічні рівняння. Закон як форма наукових знань. Закон збереження маси речовин. | 11.янв |
|
8 | Відносна молекулярна маса речовини, її обчислення за хімічною формулою. | середа |
|
9 | Масова частка елемента в речовині. Обчислення масової частки елемента в складі речовини. Розв’язування задач на визначення хімічних формул за масовою часткою елемента, що входить до складу речовини |
|
|
10 | Фізичні та хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують Фізичні й хімічні властивості речовини. Як вивчають хімічні сполуки та явища. Спостереження й експеримент у хімії |
|
|
ДЗ!!! Скласти опорний конспект з цих тем | |||
Тема 2. Прості речовини метали й неметали (5 год) |
|
||
1 | Оксиген. Кисень. Склад його молекули, фізичні властивості. Проста речовина кисень. | 13.янв | |
2 | Одержання кисню в лабораторії. Реакції розкладу. Поняття про каталізатори. | пт | |
3 | Хімічні властивості кисню: взаємодія з вугіллям, сіркою, фосфором. Реакція сполучення. Поняття про оксиди, окиснення, горіння. Умови виникнення і припинення горіння. | ||
4 | Поширеність та кругообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль | ||
5 | Ферум. Залізо. Фізичні та хімічні властивості заліза: взаємодія з киснем, сіркою. Проста речовина залізо. Поширеність Феруму в природі. Застосування заліза. Руйнування (іржавіння) заліза в природних умовах. | ||
8 КЛАС |
|||
№ |
Тема уроку |
Дата |
Примітки |
Тема 1. Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами (4 год) |
13.янв |
|
|
1 | Кількість речовини. Моль — одиниця кількості речовини. Стала Авогадро. Обчислення числа атомів (молекул) у певній кількості речовини |
пт |
|
2 | Молярна маса. Обчислення за хімічними формулами молярної маси, маси й кількості речовини |
|
|
3 | Молярний об’єм газів. Обчислення об’єму газу за нормальних умов. Відносна густина газів. Обчислення відносної густини газів. | ||
4 | Розрахунки за хімічними формулами | ||
ДЗ!!! Скласти опорний конспект з цих тем. Підготуватися до заліку. Залік за 7 клас 18.01.(середа), на першому уроці | |||
|
Залік за 7 клас. |
18/01 середа |
|
|
Тема 2. Основні класи неорганічних сполук (11 год) |
|
|
1 | Основні класи неорганічних сполук. | 18.янв | |
2 | Оксиди, їх склад і назви. Класифікація оксидів. Фізичні й хімічні властивості оксидів: взаємодія з водою, кислотами, лугами, іншими оксидами. Оксиди в природі. Використання оксидів. | середа | |
3 | Кислоти, їх склад і назви. Класифікація кислот. Фізичні й хімічні властивості кислот: дія на індикатори, взаємодія з металами, основними оксидами, основами й солями. Поняття про ряд активності металів. | 20.янв | |
4 | Реакції заміщення й обміну. Правила безпеки під час роботи з кислотами. Використання кислот. | пт | |
5 | Солі (середні), їх склад і назви. Фізичні й хімічні властивості середніх солей: взаємодія з металами, кислотами, лугами, іншими солями. Поширення солей у природі та їх практичне значення. | ||
6 | Основи, їх склад і назви. Класифікація основ. Фізичні властивості основ. Хімічні властивості лугів: дія на індикатори, взаємодія з кислотами, кислотними оксидами, солями. | 20.янв | |
7 | Реакція нейтралізації. Розкладання нерозчинних основ у процесі нагрівання. Поняття про амфотерні основи. Правила безпеки під час роботи з лугами. Використання основ. | пт | |
8 | Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук. Загальні способи одержання оксидів, основ, кислот, солей. | ||
ДЗ!!! Скласти опорний конспект з цих тем. Підготуватися до заліку. Залік за тему 25.01.(середа), на першому уроці | |||
9 | Залік з теми: “Основні класи неорганічних речовин” | 25.янв | |
середа | |||
10 | Розрахунки за хімічними рівняннями маси, об’єму, кількості речовини реагентів і продуктів реакції. | 25.янв | |
11 | Значення експериментального методу в хімії. | середа | |
Тема 3. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Будова атома (6 год) |
|||
1 | Історичні відомості про способи класифікації хімічних елементів. Поняття про лужні метали, інертні елементи, галогени. |
27.01. пт |
|
2 | Історія відкриття періодичного закону й періодичної системи хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Сучасне формулювання періодичного закону. Ізотопи (стабільні й радіоактивні). Значення періодичного закону. Життя і діяльність Д. І. Менделєєва | ||
3 | Будова атома: ядро й електронні оболонки. Склад атомних ядер(протони й нейтрони). Протонне число. Нуклонне число | ||
4 | Стан електронів у атомі. Будова електронних оболонок атомів. Енергетичні рівні й підрівні. | ||
5 | Структура періодичної системи у світлі теорії будови атома. Взаємозв’язок між розміщенням елементів у періодичній системі та їх властивостями. Взаємозв’язок між положенням елементів у періодичній системі та властивостями хімічних елементів, простих речовин, сполук елементів з Гідрогеном і Оксигеном. |
27.01.пт |
|
6 | Характеристика хімічних елементів за положенням у періодичній системі й будовою атомів | ||
ДЗ!!! Скласти опорний конспект з цих тем. Підготуватися до заліку. Залік за тему 01.02.(середа), на першому уроці | |||
Залік з теми: “Періодичний закон і періодична система хімічних елементів Д.І. Менделєєва. Будова атома.” |
1.02. ср |