Спілкування – одна із невід’ємних граней людського життя, не менш суттєва, аніж діяльність. А спосіб життя – це не тільки те, що і як робить людина, але і з ким, і як вона спілкується. Бо, як відомо, слово буває животворним і руйнівним, воно може зцілювати і смертельно ранити, приносити радість або ж прикрощі.
А якщо мова йде не тільки про духовне, а й про матеріальне? Погодьтеся, ризик чималий. В наш час кожна людина розуміє, що доволі часто наш матеріальний успіх та добробут залежить від вміння спілкуватися в діловому товаристві.
Звісно, випливає питання: що ж таке ділове спілкування? Як правильно оформляти ділові папери (документацію)?
Ділове спілкування визначається як специфічна форма контактів і взаємодія людей, які представляють не лише себе, а й свої організації. Від того, на якому рівні перебуває культура ділових людей залежать результати їхньої професійної діяльності, взаємини з колегами, партнерами по бізнесу та клієнтами, врешті-решт психічне здоров’я.
Сьогодні для всіх очевидно, що без грамотно написаного хоча б резюме важче знайти роботу, отримати бажану посаду.
Звісно, можна покластися на так звану музу і писати «як піде». Але на цьому етапі половина таких «писак», як-то кажуть, залишається за бортом корабля. Саме з цією метою, (щоб у дорослому життя «не страждати на морську хворобу») учні 7-8 класів навчалися мистецтву ведення ділової документації. Зокрема, написанню заяви, автобіографії та резюме.
Таким чином, школярі навчилися долати комунікативні бар’єри у письмовому діловому мовленні, правильно адресувати кореспонденцію (листи), уникати непорозумінь і намагалися зробити свою комунікацію успішною.