КАРТА ТРИМЕСТРОВОГО ІСПИТУ
Орієнтовна дата проведення іспиту | 10 листопада 2014. Початок іспиту о 9.00 | |
Клас, в якому проводиться іспит | 9 | |
Кількість учнів у класі | 19 | |
Навчальні предмети, винесені на іспит | ||
1. Українська словесність | Руденко А.П., Рухлова О.В. | |
2. Географія України | Чакалова Ш.А., Продан С.В. | |
3. Історія | Кудряшов К.А., Швець Т.Е. | |
Галузь знань/ тема, в якій “перетинаються” навчальні предмети | Етнографія України | |
1 етап. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ |
||
Назва/ тема ДЗ | Етнографічна експедиція в Україну ХІХ століття | |
Форма презентації завдання на іспиті | Один альманах (збірник) “Етнографічна експедиція в Україну ХІХ століття” від тьюторської групи, у якому кожень учень оформлює результати експедиції у свій історико-географічний регіон.Іспит проходить у вигляді “круглого столу”, темою якого є звіт за результатами етнографічної експедиції. Кожен учасник: – готує доповідь на 5 хвилин, у якій презентує найцікавіші знахідки свого дослідження за кожним пунктом плану, – відповідає на запитання від інших учнів та екзаменаторів.У ході обговорення кожен учень повинен поставити мінімум 3 змістовні запитання іншим. |
|
Стислий опис ДЗ | Ви – організатори та учасники етнографічної експедиції в різні історико-географічні регіони України. Як етнографи ви досліджуєте свій регіон через призму його культури і побуту, особливостей одягу, народної архітектури, вірувань, обрядів та звичаїв, фольклору на всіх етапах історичного розвитку з ХІV по ХІХ ст. | |
Варіативна частина ДЗ | Група 9-1:1. Галичина – Скіценко Валерія
2. Закарпаття – Хамідулліна Валерія 3. Буковина – Ковальов Дем’ян 4. Волинь – Уколов Костя 5. Поділля – Гавриленко Катя 6. Полісся і Сіверщина – Сетенко Саша 7. Запоріжжя – Сетенко Діма 8. Таврія – Солодовнік Саша 9. Середня Наддніпрянщина – Телятніков Женя 10. Слобожанщина – Волкова Поліна Група 9-2: 1. Галичина – Фурцев Єгор 2. Закарпаття – Єлісєєв Максим 3. Буковина – Жукова Саша 4. Волинь – Сиротюк Слава 5. Запоріжжя – Ладановський Петро 6. Таврія – Попова Аня 7. Середня Наддніпрянщина – Доллежаль Артем 8. Слобожанщина – Гомон Ігор 9. Бессарабія – Дядченко Саша |
|
ВИМОГИ ДО ДЗ |
||
Загальні вимоги | 1. Відповідність завдання заявленим вимогам. 2. Достовірність відомостей. 3. Розуміння всіх спеціальних термінів, що вживаються Вами у тексті. 4. Хороша розмовна українська мова. 5. Грамотність українського тексту. 6. Розуміння історико-географічних процесів, які описані у роботі. 7. Переконливість, інформативність і артистизм у процесі виступу. 8. Творчість та креативність в упорядкуванні альманаху, його естетична цілісність.Важливо! Допуском усієї групи до іспиту є наявність упорядкованого альманаху, який надається комісії перед початком іспиту. Упорядник додає сторінки із змістом та авторами розділів. |
|
Вимоги до структури та змісту роботи | Структура та зміст розділів альманаху:1. Титульна сторінка – назва історико-географічного регіону – карта України, на якій зображено та підписано свій регіон – автор розділу 2. Екскурс в історію свого регіону (з ХІV-ХІХ ст.) Претендентам на рівень С з історії дослідити та описати походження назви регіону, проаналізувати в хронологічній послідовності, до складу яких держав входила ця територія протягом ХІV-ХІХ ст. та як змінювалися життя та побут мешканців регіону в ці часи. Претендентам на рівень В з історії додатково з’ясувати, до якого економічного району сучасної України входить ваш регіон, описати вплив історичного процесу на особливості та спеціалізацію економічного району. 3. Етнографічні групи населення вашого регіону Претендентам на рівень С з географії дослідити та описати: – різноманіття та формування етнографічних груп регіону, Претендентам на рівень В з географії додатково проаналізувати особливості кольористики та символістики регіону. 4. Літературна творчість регіону Претендентам на рівень С та В з української словесності надати коротку довідку про зазначеного письменника (роки життя, основні твори, сфери діяльності, найяскравіші моменти біографії), розкрити зазначену тему, додавши 2-3 ілюстрації. Галичина: «Руська трійця». Міфологічні мотиви, розкриті у збірці «Русалка Дністрова». Буковина: Звичаї та обряди у творах Ю. Федьковича. Закарпаття: Тема війни у творах В. Стефаника. Аналіз найяскравіших образів. Волинь: Проблема патріотизму у драматургії Лесі Українки. Поділля: Світ казкових мешканців у драмі-феєрії «Лісова пісня» Лесі Українки. Полісся і Сіверщина: Трагедія українського козацтва у романі П. Куліша «Чорна рада». Запоріжжя: Протистояння людини і грошей у п’єсах І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «Хазяїн». Таврія: Сміх очима М. Старицького (засоби гумору і сатири у п’єсі «За двома зайцями»). Середня Наддніпрянщина: «Світ ловив мене, та не спіймав…» (цікаве та дивовижне мандрівне життя Г. Сковороди). Слобожанщина: Вірування та забобони у повісті «Конотопська відьма» Г. Квітки-Основ’яненка. Бессарабія: «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського як перша українська національна опера. Усі претенденти на рівень А хоча б з одного із предметів, що виносяться на іспит, отримують додаткове творче завдання від комісії в індивідуальному порядку. |
|
Вимоги до візуального оформлення роботи | 1. Текст друкується українською мовою на аркушах білого кольору формату А4 з однієї сторони шрифтом Times New Roman, ромір шрифта 14, міжрядковий інтервал 1,5. Розміри полів: ліве – 30 мм, праве – 10 мм, верхнє та нижнє – по 20 мм.2.В роботі обов’язково використати ілюстрації, схеми, діаграми, таблиці та карти. | |
Час, що відводиться на один виступ | 10-12 хвилин | |
Орієнтовна тривалість 1 етапу | 2 години | |
2 етап. ВІДКРИТІ ПИТАННЯ | Цей етап іспиту проходить у вигляді дебатівПро всесвітній формат шкільних дебатів читайте за посиланням. | |
Команди та теми для проведення дебатів |
Ця палата вважає, що географічний чинник став вирішальним при формуванні та розвитку Української держави (команда №3: Волкова П., Гавриленко К., Сетенко О. проти команди №2: Жукова О., Попова А., Сиротюк В.).Ця палата вважає, що українські письменники пробудили самосвідомість української нації (команда № 6: Елісєєв М., Доллежаль А., Дядченко О. проти команди №5: Ковальов Д., Уколов К., Телятніков Є., Солодовнік О.).
Ця палата вважає, що відтік української інтелігенції до Росії наприкінці ХVІІІ − початку ХІХ ст. мав прогресивний характер (команда №4: Хамідулліна В., Скіценко В., Сетенко Д. проти команди №1: Ладановський П., Гомон І., Фурцев Є.). |
|