Шановні учні 11-го класу!
Нагадаю, що оцінка з теми «Популяція. Екосистема. Біосфера» йде в атестат окремою оцінкою з дисципліни «Екологія».
Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.
Тема 2. Популяція. Екосистема. Біосфера
1) Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:
Популяція. Характеристика популяцій (стор. 55-59); Екологічні чинники (стор. 59-61); Поняття про середовище існування (стор. 62-65); Біологічні адаптивні ритми організмів (стор. 65 – 67); Угруповання та екосистеми. Склад і структура угруповань (стор. 67 – 70) ; Різноманітність екосистем. Розвиток і зміни екосистем. Продуктивність екосистем (стор. 70 – 73 до завдання № 3, стор.74-76); Загальна характеристика біосфери. Учення В.І. Вернадського про біосферу (стор. 76-78); Практична робота № 3 Розв’язування задач з екології (стор. 13-15). Виконати до 11.03.13
2) Творча робота –презентація. Ви обираєте будь-яке питання з даної теми та створюєте презентацію до 7 слайдів. Захист презентацій 11.03.13
3) Тестування проводитиметься 11.03.13 з питань:
1. Вміти називати:
– надорганізмові системи;
– основні характеристики популяції;
– екологічні фактори;
2. Наводити приклади:
– угруповань, екосистем;
– пристосованості організмів до умов середовища;
– подібності у пристосуванні різних видів до однакових умов середовища;
– ланцюгів живлення;
– екологічних пірамід;
3. Характеризувати:
– середовища існування організмів;
– екологічні фактори, їх взаємодію;
– добові, сезонні, річні адаптивні біологічні ритми організмів;
– структуру і функціонування надорганізмових систем;
– взаємодію організмів в екосистемах;
– ланцюги живлення;
– правило екологічної піраміди;
– біосферу, функціональні компоненти та її межі;
– поняття про ноосферу;
4. Пояснювати:
– основні закономірності дії екологічних факторів на живі організми;
– шляхи пристосування організмів до умов існування;
– зв’язки між організмами в екосистемі;
– роль організмів (продуцентів, консументів, редуцентів) і людини в штучних і природних екосистемах;
5. Порівнювати:
– різні середовища життя;
– організми, що пристосувались до життя в різних середовищах;
– природні та штучні екосистеми;
6. Застосовувати знання:
– про особливості функціонування популяцій, екосистем, біосфери для обґрунтування заходів їх охорони;
– для проектування дій у справі охорони природи;
– для прогнозування наслідків впливу людини на екосистеми;
– для визначення стратегії й тактики своєї поведінки в сучасних умовах навколишнього середовища;
7. Робити висновок:
– про цілісність і саморегуляцію живих систем;
– про роль біологічного різноманіття, регулювання чисельності видів, охорони природних угруповань
для збереження рівноваги у біосфері.
У разі тривалої, шанобливої відсутності учня або отримання незадовільної оцінки з темі, допускається перездача даної теми на протязі двох тижнів після заліку, тобто до 22.03.13.
Бажаю успіхів!