Шановні учні 11-го класу!
Нагадую, що курс біології у другому семестрі триває з 18.02.13 до 22.03.13., також всі теми повинні бути здані до 05.04.13.
Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.
Тема 3. ОСНОВИ ЕВОЛЮЦІЙНОГО ВЧЕННЯ
1) Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:
Становлення еволюційних поглядів. Основні положення синтетичної гіпотези еволюції (стор. 84-85); Завдання для закріплення знань (стор. 86-87); Природний добір. Вид, видоутворення. Мікроеволюція (стор. 87-89); Завдання для закріплення знань (стор. 90, 92-93); Макроеволюційний процес (стор. 94 записати і вивчити терміни); Завдання для закріплення знань (стор. 96-97, 99-100). Виконати до 21.03.13
2) Творча робота – презентація.
П.І. |
Тема презентації |
Грекова М. | Основні результати еволюції: пристосованість, біологічна різноманітність, біологічний прогрес |
Жигінас В. | Мікроеволюція (розкрити це поняття, розказати, як утворюються види в природі) |
Зайченко Ю. | Адаптації як результат еволюційного процесу |
Золотаревич В. | Макроеволюція, її напрямки (розкрити поняття ароморфози, ідіоадаптації, загальна дегенерація – привести приклади по кожному випадку) |
Кочерга А. | Еволюційне вчення Ч.Дарвіна |
Луценко О. | Синтетична теорія еволюції (коли створена, чому така назва, хто приймав участь у створенні, розкрити основні положення та пояснити їх) |
Сенюк Ю. | Вид. Критерії виду (розкрити всі критерії, навести приклади) |
Сивконь К. | Мімікрія, її види (розкрити суть бейтсівської та моллерівської мімікрії, привести приклади) |
Сомов О. | Еволюційне вчення Ж.Б. Ламарка (розкрити у чому він помилявся, а у чому він був правий) |
Тарнавська Д. | Фактори еволюції: дрейф генів, хвилі життя, ізоляція, боротьба за існування, природний добір (розкрити ці фактори, привести приклади по можливості) |
Захист презентацій 21.03.13 |
3) Тестування проводитиметься 21.03.13 з питань:
1. Вміти називати:
– докази еволюції;
– результати еволюції;
2. Наводити приклади:
– внутрішньовидової, міжвидової боротьби за існування;
– форм природного добору;
– адаптацій організмів до умов середовища;
3.Формулювати означення понять:
– конвергенція, дивергенція, паралелізм;
4. Характеризувати:
– різні погляди на еволюцію;
– основні положення еволюційного вчення Ч. Дарвіна, Ж.Б. Ламарка;
– рушійні сили еволюції;
– природний добір, його види;
– основні положення синтетичної гіпотези еволюції;
– популяцію як елементарну одиницю еволюції;
– критерії виду;
– способи видоутворення;
– елементарні фактори еволюції;
– правило необерненості еволюції;
5. Пояснювати:
– синтез екології та еволюційних поглядів;
– різноманіття адаптацій організмів як результат еволюції;
6. Порівнювати:
– географічне і екологічне видоутворення;
7. Застосовувати знання:
– для пояснення результатів еволюції, процесів виникнення пристосувань, утворення нових видів.
У разі тривалої, шанобливої відсутності учня або отримання незадовільної оцінки з темі, допускається перездача даної теми на протязі двох тижнів після заліку, тобто до 05.04.13.
Бажаю успіхів!