Нещодавно відбувся триместровий екзамен з хімії, фізики та іноземної мови у нашому 11 класі. Усі дуже старались ретельно підготувати відповідне завдання по кожному предмету, мабуть тому цей екзамен вийшов неймовірно цікавим і веселим. Темою домашнього завдання були два фокуси (хімічний і фізичний), в яких ми мали самі розібратись і гарно продемонструвати їх публіці.
З хімічноії сторони мені попався фокус-дослід “Чарівний глечик”. Його суть в тому, що ми виливаємо з однієї посудини одну й ту ж саму рідину в три різних скляночки, а рідини у склянках вже виявляються різними: в першій ми отримаємо газовану воду, у другій – компот, у третій – просто воду. Тож як це можливо?
Усе елементарно! По-перше, насправді ми виливаємо не звичайну воду, а розчин питної соди. По-друге, перед проведенням досліду ми кладемо у першу склянку трохи лимонної кислоти, у другу – розчин фенолфталеїну, а третю залишаємо порожньою. Ну а далі усе проходить по законам хімії: кислота взаємодіє з розчином лугу (соди у нашому випадку) і виділяється водень; фенолфталеїн, як відомий індикатор, реагує на луг, змінюючи забарвлення на яскраво малинове, а у третій склянці нічого не змінюється.
Ось так – просто, але дуже видовищно. У мене, що-правда, реакція у першій склянці не пройшла, бо я підмінила соду на більш сильний луг, проте у другій склянці вийшов гарний яскраво малиновий розчин.
До речі, я хотіла подякувати нашим вчителям з відповідних предметів, так як вони придумали реально дуже цікаве і пізнавальне завдання.