Шановні учні 6 і 11 класу!
11 квітня (у четвер) на 3-4 уроках відбудеться брейн-ринг по темі «Дії з дробами. Лінійні рівняння. Пропорція. Рівняння з модулем. Задачі на складання .
Для підготовки до нього ознайомтесь з правилами гри:
1) таблицю квадратів двозначних чисел від 11 до 20 і 25;
2) правила перетворення звичайних дробів у десяткові і навпаки (без калькулятора);
3) правила перетворення процентів у дроби і навпаки;
4) усі дії із звичайними і десятковими дробами (особливо дії з додатними і від’ємними числами);
5) правила розкриття дужок: – ( ); + ( ); число · ( );
6) розв’язання рівнянь виду:
а) |х| = 5; | -6х + 0,4| = 7;
б) (х -4 )( -5х + 0,7)( -х -4) =0;
в) пропорції усіх видів;
г) 2( х -6) -7 = -8 + (6-5х), такі ж з десятковими і звичайними дробами;
7) як знайти дріб і % від числа;
8) уміти складати рівняння до задач типу:
а) де знаходять % або дріб від числа;
б) на концентрацію;
в) на зміну ціни товару у %;
г) «було – стало»;
д) « кожного дня привозили»;
е) задачі на швидкості.
1) по 10 легких усних запитань (дається на обдумування 15 сек);
2) по 6 рівнянь, які потрібно розв’язувати (середньої складності) (по 3 хв на рівняння);
3) по 5 задач середньої складності, до яких потрібно скласти рівняння (по 5хв на задачу);
4) кожен учень команди повинен уміти розв’язувати завдання своєї команди;
5) усі задачі і рівняння повинні бути надруковані для команд суперниць.
1 тур
1) Згідно жереба команди змагаються по черзі в таких парах:
6А + 11А, 6Б + 11Б, 6В + 11В.
2) Кожна команда задає суперникам по 5 усних запитань ( 15 сек на обдумування).
3) Правильна відповідь – 1 бал. Якщо відповідь невірна, то має право відповісти суперник з іншої команди цього ж класу.
2 тур.
1) Тепер змагаються команди таким чином:
кращі команди 6 + 6, 11 + 11 та гірші 6 +11;
2) задають суперникам по 3 запитання, відповіді на які потрібно дізнатись обчисленням ( рівняння або приклади на дії з дробами) .
3) По 3 хв на приклад.
4) Завдання розв’язують по 2 учні біля дошки, інші учні команди розв’язують на місцях.
5) якщо завдання розв’язане правильно, то команда отримує 2 бали. Якщо невірно, то мають право їх виправити учні із команди. Тоді за правильну відповідь команда отримує 1 бал.
3 тур
1) змагаються 3 найкращі команди;
2) задають по 1 задачі кожній команді – суперниці ( на задачу -5 хв). До задач потрібно скласти рівняння. Задачі друкуються для кожного учасника.
3) розв’язують задачі всі команди одночасно за столами ( 10хв);
4) за правильно написане рівняння – 4 бали;
5) тим часом Олена Валентинівна працює з іншими трьома командами . Вони відповідають на усні запитання( хто перший відповість). За правильну відповідь 0,5 бали).
Підсумки.
1) визначаємо місця кожної команди;
2) 1-2 місце – кожен учень отримує 100 творчих балів;
3-4 місце – 60 творчих балів;
5-6 місце – 20 творчих балів.