Шановні учні 10-го класу!
Нагадую, що курс біології у другому семестрі триває з 14.01.13 до 15.02.13., також всі теми повинні бути здані до 01.03.13.
Залік з теми складається з виконаних всіх робіт (самостійних, практичних, лабораторних та домашніх) в робочих зошитах, творчої роботи (у вигляді презентації) та тестування.
Тема 1. КЛІТИНА ЯК ЦІЛІСНА СИСТЕМА
1) Самостійні та домашні роботи в робочих зошитах:
Хромосоми. Каріотип ( стор. 50-51); Лабораторна робота № 9 «Будова хромосом» (стор. 16); Клітинний цикл еукаріотичних клітин. Механізм утворення й загибелі клітин. Митоз (стор. 52-53); Мейоз (стор. 54-55); Обмін речовин і перетворення енергії в клітині (стор. 56-57); Пластичний обмін. Біосинтез білків (стор. 58-60); Практична робота № 5 «Розв’язування елементарних задач з трансляції» (стор. 30); Пластиди. Фотосинтез (стор. 46-48); Сучасна клітинна теорія. Цитотехнології (стор. 61-62). Виконати до 04.02.13
2) Творча робота – одна презентація. Тема презентації на вибір по будь-якому з перелічених вище питань. Захист презентацій 31.01.13
3) Тестування проводитиметься 04.02.13 з питань:
1. Вміти характеризувати:
– генетичний код та його значення в біосинтезі білків;
– будову і функції мітохондрій, пластид;
– процеси гліколізу, біосинтезу білків, фотосинтезу; аеробного і анаеробного дихання в клітинах еукаріотів;
– стадії клітинного циклу еукаріотів;
– причини і способи загибелі клітин;
– хімічний склад, будову і функції хромосом на різних стадіях клітинного циклу;
– процеси мітозу та мейозу в еукаріотів, їх фази;
– положення сучасної клітинної теорії;
2. Розпізнавати:
– аутосоми і статеві хромосоми, структурні компоненти хромосом на схемах і електронних мікрофотографіях ;
– фази мітозу і мейозу на препаратах, схемах, електронних мікрофотографіях, малюнках;
3. Пояснювати:
– значення гліколізу в енергетичному обміні;
– значення двомембранних органел в енергетичному обміні;
– значення процесів анаеробного і аеробного дихання;
– значення фотосинтезу, його планетарну та космічну роль;
– значення вивчення каріотипу організмів різних видів для систематики;
– значення вивчення каріотипу для діагностування і профілактики спадкових хвороб людини;
– значення видової сталості каріотипу;
– зв’язок пластичного і енергетичного обміну в клітині;
4. Порівнювати:
– процеси мітозу і мейозу;
– обмін речовин і енергії в клітинах автотрофних і гетеротрофних, аеробних і анаеробних організмів;
5. Розв’язувати:
– елементарні вправи з трансляції;
6. Застосовувати знання:
– застосування цитотехнологій для лікування захворювань людини;
– про будову клітин для доказу єдності органічного світу;
7. Робити висновок:
– про схожість процесів обміну речовин, що відбуваються в клітинах організмів різних царств живої природи .